Heb je een vraag? Wil je bijvoorbeeld advies of extra uitleg over de producten? Of heb je vragen over je bestelling? Of het nu gaat om huidklachten of het inzetten van je Spaarpunten; we helpen je graag. Kijk hier hoe je onze huidtherapeuten en -deskundigen kunt bereiken. Hieronder vind je alvast een overzicht van antwoorden op vragen die we vaak krijgen. Misschien staat jouw vraag er wel bij?
Wil je goed kunnen zien wat de producten van Dr. Jetske Ultee doen voor jouw huid? Neem hiervoor dan de tijd, bouw de producten langzaam op en laat je huid wennen aan de hoge concentraties werkzame stoffen. Dat lukt het beste met onze gewone verpakkingen. Wij zijn ervan overtuigd dat de producten van Dr. Jetske Ultee zelfs door de meest gevoelige huid worden verdragen en durven te zeggen dat bijna iedere huid baat heeft bij onze verzorging. Mocht je toch niet goed reageren op de producten, of je bent vanwege een andere reden niet tevreden, dan mag je altijd contact opnemen met de Klantenservice. Dan krijg je het aankoopbedrag gewoon terug.
Van de Foundation hebben we wél een proefverpakking. Zo kun je kijken welke kleur het beste bij je huid past. Bekijk hier de Foundation Sample.
Ga direct naar Huidverzorging | Zonnebrandcrèmes | Make-up
Houd je huid trouwens altijd extra goed in de gaten als je in verwachting bent; deze kan nu toch wat gevoeliger zijn. Mocht je merken dat je reageert op een van de producten, doe dan een stapje terug. Laat bijvoorbeeld een dag zitten tussen het gebruik. Bescherm je huid daarnaast (extra) goed tegen de zon.
Wil je graag nog wat meer weten over de stoffen die onze producten bevatten, en wat ze precies voor je huid doen? Op alle productpagina’s vind je een mooi overzicht van de gebruikte ingrediënten en hun werking.
De producten van Dr. Jetske Ultee zijn vrij van gluten. Op de Moisturizer na zijn ook alle producten vrij van tarwe. De beide Moisturizers bevatten het ingrediënt hyaluronzuur (sodium hyaluronate), en dat is afkomstig uit tarwe. Hoewel nooit bewezen is dat cosmetica bijdraagt aan de verergering van klachten bij tarwe-overgevoeligheid, bestaat er in theorie natuurlijk een kans dat je tarwe binnenkrijgt (opeet) via huidverzorging. Ons advies is om producten sowieso eerst aan de binnenkant van de arm uit te proberen. Mocht je daar goed op reageren, probeer het dan pas op je gezicht.
Voor soja geldt hetzelfde. Verschillende producten van Dr. Jetske Ultee bevatten ingrediënten afkomstig uit soja. Voor vragen hierover kun je terecht bij Klantenservice.
Heb je nog vragen of kom je er niet goed uit? We helpen je graag. Neem gerust contact op met onze huiddeskundigen via de Klantenservice.
Het komt voor dat je producten van de verschillende lijnen geadviseerd krijgt. Dat gebeurt inderdaad vaak bij de Exfoliant. Waarschijnlijk heb je dan een gevoelige huid. De Exfoliant 1% salicylzuur wordt over het algemeen door alle huidtypen goed verdragen, ook door de gevoelige huid. De Exfoliant 8% glycolzuur dringt dieper in de huid door en geeft daarom bij een gevoelige huid iets meer kans op irritatie. Dit is de reden dat Dr. Jetske Ultee, ondanks dat je geen vette huid hebt, de Exfoliant 1% salicylzuur adviseert.
Verder is de Concealer na openen 18 maanden houdbaar.
Onze verzenddozen en ander papier
Zo zijn we de afgelopen tijd best heel druk bezig geweest met onze verpakkingen. Om te beginnen met de dozen waarin de producten worden verstuurd, maar ook met het vulmateriaal daarvan. Op de dozen zie je als het goed is het keurmerk FSC. Die afkorting staat voor Forest Stewardship Council en staat voor verantwoord bosbeheer. Dat wil zeggen dat ons karton en papier gemaakt zijn van hout dat is geproduceerd volgens strenge regels. Regels die onder meer gaan over legale houtkap, bescherming van de natuur en over de rechten en het welzijn van de lokale bevolking en arbeiders. Op de website die je onder het logo ziet staan, kun je hierover nog veel meer informatie lezen (www.fsc.org).
Nieuwe opvulchips
We hebben pas ook gekozen voor ander vulmateriaal voor in de dozen. De ‘schuimpjes’ die we nu gaan gebruiken, zijn namelijk weer een beetje liever voor ons milieu. Ze zijn gemaakt van biomaïs. De opvulchips (de vormpjes lijken een beetje op chips) zijn composteerbaar (volgens het certificaat US ASTM D6400, www.astm.org en de Europese normen EN 13432, www.european-bioplastics.org). In contact met water of vocht, zal het materiaal direct afbreken. Je mag de chips daarom ook gewoon samen met het biologisch afval weggooien. Een ander aardig punt om erover te vermelden, is dat de chips zo licht zijn, dat ze bij het transport uiteindelijk voor brandstofbesparing zouden moeten zorgen.
Welke verpakkingen zijn recyclebaar?
Veel van onze productverpakkingen zijn recyclebaar. Die flessen mogen daarom gewoon bij het plastic afval. Dat geldt alleen niet voor de Concealer, Bronzer, Powder en de beide Serums. Die moet je dus even apart weggooien.
The New Plastics Economy
Dr. Jetske Ultee heeft recent The New Plastics Economy Global Commitment van de Ellen MacArthur Foundation ondertekend. Een wereldwijd initiatief dat als doel heeft dat er in 2025 alleen nog maar plastics worden gebruikt die volledig recyclebaar, herbruikbaar of composteerbaar zijn. In die ‘nieuwe plastic economie’ belandt er straks geen plastic meer in het milieu, maar gebruiken we de verpakkingen en andere materialen gewoon steeds opnieuw. Een mooi streven, waaraan dr. Jetske Ultee graag wil meewerken.
Groene postbezorging
En het laatste nieuws: we versturen onze pakketjes via PostNL inmiddels CO2-neutraal. Dat houdt in dat we onze CO2-uitstoot helpen compenseren door samen met PostNL te investeren in duurzame projecten. Het principe: hoe meer pakketjes, hoe groter onze bijdrage.
Je kunt op onze website een account aanmaken door links bovenin op ‘mijn account’ te klikken. Onder ‘nieuwe klanten’ klik je op ‘account aanmaken’. Na het invullen van je gegevens klik je op ‘verstuur’ en is jouw account aangemaakt. Je krijgt hiervan per e-mail nog een bevestiging. Maak hier direct een account aan.
Wanneer je 100 Spaarpunten hebt opgebouwd, mag je ze gaan inzetten. Per 100 Spaarpunten krijg je €3,- korting. Het is niet mogelijk de punten eerder te gebruiken. Spaarpunten kan je in de laatste stap van het bestelproces invoeren. Dat kan alleen wanneer je ingelogd bent.
De punten kunnen niet gebruikt worden voor het non-profitproduct Suncover, de Foundationkaart of voor verzendkosten.
Maak hier direct je account aan.
A: Je kunt alleen Spaarpunten inzetten wanneer je bent ingelogd
B: Kies bij ‘’Betaling’’ voor ‘'Betalen met Spaarpunten’’
Als je via onze webshop op een werkdag voor 23.30 uur een bestelling plaatst, wordt deze dezelfde dag nog verzonden. Doorgaans ontvang je je producten dan de volgende dag. Als je op een werkdag ná 23.30 uur een bestelling plaatst, wordt deze de volgende dag verzonden. Bestellingen tussen vrijdag 23.30 uur en zondag 17.00 uur worden maandag bezorgd. Bestel je op zondag na 17.00 uur? Dan heb je je pakket dinsdag in huis.
 
Let op: rond de feestdagen (en Black Friday) kan het iets langer duren voordat je pakketje is bezorgd.
 
Avondbezorging
Voor de mogelijkheid om in de avond je bestelde producten thuis te laten bezorgen, rekenen we €2,00 verzendkosten.
Same Day Delivery
Op weekdagen tot 11.30 uur kan je gebruikmaken van de optie Same Day Delivery. Je ontvangt je producten dan nog dezelfde dag tussen 16.00 uur en 22.00 uur. De extra kosten voor deze service zijn €3,95. Deze optie is alleen mogelijk voor adressen in Nederland (en uitgezonderd de Waddeneilanden).
Je ontvangt van ons per e-mail de track-and-tracecode van jouw bestelling. Controleer hiervoor ook de map met ongewenste e-mail. Met de traceercode kan je in de gaten houden wanneer jouw bestelling wordt aangeboden Op maandag t/m vrijdag geldt: voor 23.30 uur besteld, morgen in huis. Bestellingen tussen vrijdag 23.30 uur en zondag 17.00 uur worden op maandag bezorgd. Bestel je op zondag na 17.00 uur? Dan heb je je pakket dinsdag in huis.
Let op: rond de feestdagen (en Black Friday) kan het iets langer duren voordat je pakketje is bezorgd.
Bestel je de producten bijvoorbeeld voor iemand anders? Of wil je graag iemand verrassen? Haal dan na het invullen van je eigen factuuradres het vinkje weg bij de optie ‘verzenden naar hetzelfde adres’. Je kunt dan een ander bezorgadres opgeven.
Wil je je pakket graag zelf ophalen bij een PostNL-locatie? Zorg dan dat het vinkje bij de optie ‘verzenden naar hetzelfde adres’ is ingevuld. Ga naar stap 2 (verzending) in het bestelproces. Klik op ‘meer bezorgtijden en ophaalpunten’. Dan verschijnt een lijst met opties bij jou in de buurt.
Je kunt ook een postcode elders in Nederland opgeven. Dat doe je door op ‘Kies een ander ophaalpunt’ te klikken en een postcode in te voeren in het scherm met het plattegrondje.
Same Day Delivery is ook mogelijk
Op weekdagen tot 11.30 uur kan je gebruik maken van de optie Same Day Delivery. Je maakt dan gebruik van vervoerder Trunkrs. Je ontvangt je producten dan nog dezelfde dag tussen 16.00 uur en 22.00 uur. De extra kosten voor deze service zijn €3,95. Deze optie is alleen mogelijk voor adressen in Nederland (en uitgezonderd de Waddeneilanden).
Als je kiest voor een betaling achteraf via Klarna, dan ontvang je na je bestelling alleen een bevestiging in je e-mail. Nadat je bestelling is verzonden, ontvang je via Klarna digitaal een factuur met een verzoek tot betaling binnen 14 dagen.
De verzenddoos met maisschuimpjes waarin onze producten verzonden worden, is gemaakt van recyclebare, milieuvriendelijke materialen.
Ja, maar houd er rekening mee dat je invoerrechten moet betalen. Zo betaal je bij een order van 100 Euro minimaal 40 euro voor een invoerdocument en ongeveer 20 euro btw. Deze kosten betaal je later. Deze zijn niet inbegrepen bij de bestelling of bij de verzendkosten.
Bij een order van 100 euro betaal je minimaal 40 euro voor een invoerdocument en ongeveer 20 euro btw. Deze kosten betaal je later. Deze zijn dus niet inbegrepen bij de bestelling of bij de verzendkosten.
Ja, daar we verzenden we ook naartoe. Maar houd er rekening mee dat je mogelijk extra verzendkosten moet betalen. Deze kosten komen boven op de verzendkosten die je al hebt betaald bij het afronden van je bestelling. Als dit voor jou geldt, dan ontvang je – voordat we je pakketje versturen – een extra factuur.
Dr. Jetske Ultee werkt in Nederland samen met twee vervoerders, PostNL en Trunkrs.
Hoe werken de verschillende vervoerders
Bij PostNL geldt: maandag t/m vrijdag voor 23.30 uur besteld, is morgen in huis. Bestellingen tussen vrijdag 23.30 uur en zondag 17.00 uur worden maandag bezorgd. Bestel je op zondag na 17.00 uur? Dan heb je je pakket dinsdag in huis. Het is mogelijk om je bestelling later te laten bezorgen of te versturen naar een afhaalpunt.
Trunkrs kan producten die voor 11.30 uur zijn besteld dezelfde dag nog bezorgen. Hiervoor worden wel kosten gerekend.
We durven te zeggen dat bijna iedereen baat heeft bij de producten. Mocht je huid toch niet goed reageren op de door jou bestelde producten, of ben je vanwege een andere reden niet tevreden, dan mag je altijd contact opnemen met de Klantenservice. Die meldt je retour aan in het systeem en zorgt ervoor dat het aankoopbedrag zo snel mogelijk op je rekening staat.